Reserve test – Mercedes C klasa

Skupa, ali najbolja do sada!

Širom sveta zavladala je opšta pomama za novom “Mercedesovom” trokrakom zvezdom, popularnom C­klasom. Ova nemačka perjanica nudi jasan dizajn i brojne tehničke inovacije, a svojim savremenim dizajnerskim izrazom oslikava strast prema automobilizmu. Imali smo jedinstvenu priliku da “u rukama” imamo ovog lepotana i testiramo ga u verziji 2,2 BlueTEC sa motorom snage od 170 KS. Zaista, ovaj četvorotočkaš nudi sve jednom savremenom vozaču.

Detalji na ovom automobilu naglašavaju revolucionarni dizajn I luksuz. Od izgleda, udobnosti, bezbednosti, novih tehnoloških rešenja pa sve do odlične vožnje, perfektna je na svim poljima. U svakodnevnoj vožnji pruža maksimalnu snagu, ekonomičnost, sigurnost, a u krivine ulazi samouvereno.

Mercedes-BlueTEC-c-class-02

Širk trag točkova

Ispod haube se nalazi moćni dizelaš. Od nule do stotke ubrzava za samo devet sekundi, a maksimalna brzina koju smo isterali na cajgeru bila je 210 km/h. Dinamičan dizel motor je ekonomičan i “prati” ga start­stop sistem. U gradskoj vožnji ovaj četvorotočkaš potroši 8,2 litra, dok na otvorenom putu na pređenih 100 kilometara iz rezervoara iscuri svega 6,7 litara. 7G­tronik menjač sa dvostrukim kvačilom je odlično upakovan. Menjač je čvrsto spojen sa motorom koji se odlikuje brzom promenom stepena prenosa, a na ovaj način se pojačava i efekat kočionog sistema vozila. Komfornu i dinamičnu vožnju omogućava novo oslanjanje, neuobičajeno širok trag točkova i veliko međuosovinsko rastojanje.

Prednja maska je sada znatno “namunjena” dok je bočna strana još elegantnija zahvaljujući lepo oblikovanim spoljašnjim retrovizorima, novim ručicama na vratima i prefinjenim zadnjim spojlerima. Unutrašnjost donosi “poplavu” iznenađenja. Brojne inovacije i detalji u unutrašnjosti naglašavaju energičan komfor limuzine uz prefinjen sportski duh. Krase ga elegancija i materijali vrhunskog kvaliteta. Ima velikodušni prostor u predelu za noge, ramena i glavu. Svi prekidači i elementi rukovanja se nalaze nadohvat ruke. Sveobuhvatne sigurnosne karakteristike podrazumevaju i sedišta sa sigurnosnim pojasevima sa tri oslonca, ograničivače sile zatezanja, kao i osam vazdušnih jastuka.

Futurizam na delu

“Mercedesovi” dizajneri su savršeno uklopili arhitekturu sportskog automobila s potpuno novom centralnom konzolom neprekidnih linija. Velika, jednodelna centralna konzola je elegantno zaokružena od centralnih otvora za ventilaciju do oslonca za ruke. Centralno postavljen samostojeći displej duž centralne konzole odmah privlači pogled. Inovativan ekran osetljiv na dodir nalazi se na osloncu za ruke, iznad komandnog kotura na centralnom tunelu i predstavlja dodatno unapređenje.

Pomoću “touchpad” je moguć unos slova, brojeva i posebnih karaktera ispisanih rukopisom na svim jezicima. Brojni sistemi za pomoć tokom vožnje pružaju bezbednost najvišeg stepena, dok novo oslanjanje, po izboru sa vazdušnim oprugama, obezbeđuje uzoran komfor tokom vožnje i okretnost vozila pri upravljanju.

Prtljažni prostor je veoma komforan i u njega mogu da se smeste čak tri veće putne torbe. Cena testiranog modela je 57.000 evra i prihvatljiva je samo za one imućnije, dok je za većinu ljudi u Srbiji to samo “misaona imenica”.

Zapremina 2,2
Snaga 170 KS
Maks. brzina 210 km/h
Ubrzanje 0­100 km/h: 9
Potro{nja 6,7­8,2 l
Cena 57.000 evra

Autor: Dragan Stanimirović

Podeli sa prijateljima
 
Prikaži
Sakrij