Testirali smo BMW 518d

Moćno srce nove “petice”

Novi BMW 5 ispred sebe melje asfalt, a krivine bukvalno dere! Dizajniran je tako da se za ovim četvorotočkašem na ulici svako okrene. Za ovaj model ne možemo reći da je najbolji na svetu, ali jednostavno je toliko dobar da u svojoj klasi skoro pa i da nema konkurenta.

Kada sednete za volan nove “petice” i stisnete papučicu gasa, režanje motora ispod haube će vam sve reći. Imali smo jedinstvenu priliku da testiramo ovu ljutu guju u verziji 2.0 sa motorom snage od 143 KS.

BMW-518d-reserve-test-04-

Vrhunski izgled

Vožnja sa ovim četvorotočkašem bila je pomešana sa velikom dozom ljubavi, adrenalina i strasti. Papučica gasa je uvek bila na maksimumu i u svakom momentu, bilo to na pravcu ili u krivini, ova ljuta mašina pokazala je koliko je moćna. Sve je prilagođeno vozaču, od volana, papučice gasa, menjača, preglednosti… Njegov adut je svakako dizajn. Niski bokovi i kratki prepusti ključni su “sastojci” sportskog karaktera ove nove nemačke perjanice. Počevši od prednjeg dela vozila, upadljiva maska sa atraktivnim farovima, odakle glatke linije vode oko vozila, do novooblikovanog zadnjeg kraja, čine ga jedinstvenim u svojoj klasi. Pojedinačno, svaki od ovih detalja je vrhunski, a zajedno omogućavaju osećaj napredne, bezbedne i udobne vožnje.

Unutrašnjost je veoma prostrana i opremljena je visokokvalitetnim materijalima. Izgleda impresivno i bezbedno. U vožnji ergonomski oblikovana sedišta nude maksimalnu podršku, a na dodir mekana instrument­tabla stvara vrhunski izgled. Ima velikodušni prostor u predelu za noge, ramena i glavu. Svi prekidači i elementi rukovanja nalaze se nadohvat ruke. Kada je u pitanju upravljač, on je neposredan i bolje “usaglašen” s pogonskom grupom i ogibljenjem. Osmostepeni automatski menjač je više nego odličan. Čvrsto je spojen sa motorom, koji se odlikuje brzom promenom stepena prenosa, što dovodi do brže promene, a na ovaj način se pojačava i efekat kočionog sistema vozila.

BMW-518d-reserve-test-13-

Staje u mestu

Do stotke ova nemačka uzdanica stiže za nešto manje od devet sekundi i maksimalno je štedljiva. Na otvorenom putu potroši samo šest, dok u gradskoj vožnji iz rezervoara “iscuri” nešto više od osam litara dizel goriva. Maksimalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru bila je 200 km/h, a prema fabričkim podacima, ovaj lepotan može da izgura blizu 230 km/h. Kočioni sistem pri velikim brzinama “peticu” bukvalno zaustavlja u mestu. Dugačka je 4,9 metara, visoka skoro 146 centimetara, dok je međuosovinsko rastojanje blizu tri metra. Prtljažni prostor ima oko 520 litara, što je sasvim dovoljno da stavite tri veće putne torbe.

Cena testiranog modela je 39.999 evra.

Karakteristike

Zapremina motora 2.0
Snaga motora 143 KS
Menjač automatski osmostepeni
Mak. brzina 235 km/h
Ubrzanje 0­100 9 sek.
Potrošnja 6­8 litara
Cena 39.990 evra

Autor: Dragan Stanimirović

Podeli sa prijateljima
 
Prikaži
Sakrij